Referenssit: Miksi niihin kannattaa panostaa myös taantuman aikana?

Referenssit ovat markkinoinnin työkalu, johon kannattaa panostaa myös vaikeampina aikoina.

Taloudellinen taantuma on haastavaa aikaa monille yrityksille. Epävarmuus vallitsee, mikä tarkoittaa, että yritykset joutuvat tekemään kaikkensa varmistaakseen, että asiakkaat luottavat heihin ja valitsevat heidän tuotteensa tai palvelunsa.

Yksi tapa voittaa asiakkaan luottamus puolellesi on esitellä tälle todisteita siitä, että muut ovat käyttäneet tuotettasi tai palveluasi menestyksekkäästi – ja tässä kohtaa referenssit ja referenssivideot astuvat kuvaan.

Referenssit toimivat \”todistuksina\” ja suosituksina, joita asiakkaat antavat yritykselle ja sen tarjoamalle tuotteelle tai palvelulle. Ne ovat erittäin tehokas tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat siitä, että yritys on luotettava, tekee mitä lupaa, ja että sen tuotteet tai palvelut ovat laadukkaita, ja auttavat ratkaisemaan ongelmia sekä saavuttamaan haluttuja tuloksia.

Myös kuluttaja-asiakkaat, mutta erityisesti yritykset punnitsevat ja miettivät jokaista hankintaa näinä aikoina tavallistakin tarkemmin. Hankinnoilla ei ole varaa mennä metsään, varsinkaan jos kyse on yhtään kalliimmasta tai muuten merkittävämmästä investoinnista. Tällöin referenssit ovat käytännössä aina tehokkaampia, kuin myyjän tai markkinoijan parhaatkaan vakuuttelut tuotteen tai palvelun erinomaisuudesta.

Referenssivideon etuna monikäyttöisyys ja tehokkuus

Referenssivideot ovat vieläkin tehokkaampia kuin perinteiset kirjalliset referenssit, koska ne antavat asiakkaalle mahdollisuuden myös nähdä \”todisteet\” tuotteen tai palvelun toimivuudesta omin silmin. Omilla kasvoillaan ja sanoillaan esiintyvä referenssiasiakas antaa katsojalle mahdollisuuden samaistua itseensä, jolloin tuotteen hyödyt on helpompi hahmottaa myös omalle kohdalle, toisen kokemuksiin peilaten.

Referenssivideon etuna perinteiseen tekstimuotoiseen referenssiin on myös sen monikäyttöisyys: Samoista materiaaleista voidaan leikata omat versiot paitsi verkkosivujen referenssitarinoita tukemaan, myös somessa jaettavaksi, mainontakäyttöön ja myyntitapaamisissa asiakkaan kanssa yhdessä katseltavaksi. Näin pystyt vastaamaan moneen myynnin & markkinoinnin tarpeeseen yhdellä investoinnilla.

Esimerkiksi Heimon tarjoama Refeboosti+ -kokonaisuus kattaa kolme eri videota juuri näihin tarpeisiin.

Miksi referenssit ja referenssivideot ovat erityisen tärkeitä taloudellisen taantuman aikana? Yksinkertaisesti siksi, että ne auttavat yrityksiä erottumaan kilpailijoistaan. Kun asiakkaat tekevät kulutuspäätöksiä, he haluavat olla varmoja, että käyttävät rahansa viisaasti. Referenssit ja referenssivideot kaikessa yksinkertaisuudessaan auttavat heitä tuntemaan olonsa varmemmaksi siitä, että he tekevät oikean valinnan.

Tärkeää on, että video antaa selkeän ja uskottavan kuvan yrityksestä ja sen tuotteista tai palveluista.

Yritysten, jotka haluavat menestyä myös taloudellisesti vaikeampana aikana, kannattaa panostaa referensseihin ja erityisesti referenssivideoihin. Näiden avulla voidaan vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat siitä, että tuotteet tai palvelut ovat laadukkaita ja että yritys on luotettava kumppani. Tämä auttaa erottumaan kilpailijoista ja saavuttamaan menestystä myös haastavina aikoina.

\"Kysymyksiä Lataa ilmaiseksi Heimon 40+1 kysymystä referenssiasiakkaallesi!

Kaipaatko jeesiä referenssivideoiden kanssa? Anna meidän auttaa!

Palveluvalikoimaamme kuuluvat Refeboosti+ -videokokonaisuudet, jollaisen toteutuksen voit tilata vaikka suoraan verkkokaupastamme!

Vaihtoehtoiseseti voit jättää tarjouspyynnön tai laittaa suoraan viestiä myyntitiimillemme, niin saadaan hommat alulle sitäkin kautta! 🔥

Lisää referenssivideoista ja niiden hyödyntämisestä myynnissä ja markkinoinnissa:

Näin helpotat videolla esiintymistä
Lue lisää
Referenssivideo RACE-mallissa
Lue lisää
Nimetön suunn
Lue lisää