Case: Nanoksi
Asiakastarina: Nanoksi X Videopäällikkö
Nanoksi on saanut Videopäälliköstä joustavan ja ammattitaitoisen lisäpalasen tiimiinsä
Nanoksi on suomalainen, avainlippu-merkinkin korkeasta kotimaisuusasteestaan saanut nanopinnoituksien ja nanoteknologian asiantuntijayritys. Ratkaisujen avulla Nanoksi parantaa pintojen hygieniaa vähentämällä niiltä taudinaiheuttajia ja haitallisia orgaanisia yhdisteitä, tai voi tehdä pinnoista likaa hylkiviä ja helpommin puhdistettavia ilman voimakkaita kemikaaleja. Tämä kaikki saadaan aikaan Nanoksin itse kehittämillä tehokkailla, ekologisilla ja ihmisille vaarattomilla menetelmillä.
Videot ovat olennainen osa Nanoksin markkinoinnin työkalupakkia, mutta vakiintunut kumppani niiden tuotantoon puuttui. Tässä kohtaa kuvaan astui Heimo ja kuukausilaskutteinen Videopäällikkö-palvelu.
– Halusimme ratkaisun, jolla sisällöntuotanto sujuisi ketterästi. Videopäällikkö-palvelu toi mukanaan videotuotannon osaamista ja jatkuvuutta, mikä säästää aikaa ja resursseja, koska projekteja ei tarvitse kilpailuttaa erikseen. Sopimuksen tuntipohjainen joustavuus on ollut merkittävä etu; voimme reagoida muuttuviin tarpeisiin nopeasti, muokata suunnitelmia tuotannon edetessä, esim. lisätä edioitavia versioita ja silti pitää kustannukset ennakoitavina. Tämä helpottaa samalla budjetointia, kertoo Nanoksin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Eveliina Sjöblom.
– Olemme tuottaneet sisältöä erityisesti someen ja verkkosivuille. Videoissa on esitelty muun muassa asennustöitä, asiakaskokemuksia sekä luotu informatiivisia ‘ongelmanratkaisu’ videoita, jotka havainnollistavat ratkaisujamme selkeästi ja visuaalisesti.
Nanoksi – Kohdevideo (lyhyt versio)
Heimon asiakaskohderyhmässä ovat painottunut aikaisemmin selkeästi B2B-yritykset, mutta Nanoksi tekee poikkeuksen sääntöön: Videopäällikön kautta tuotetut materiaalit on tehty ensisijaisesti kuluttajamarkkinoinnin tarpeisiin, vaikka yritys palvelee myös yritysasiakkaita.
– Suurin etu on joustavuus. Olemme tähän mennessä keskittyneet B2C-sisältöihin, mutta tiedämme, että voimme yhtä lailla tuottaa laadukasta materiaalia myös B2B-kohderyhmää ajatellen. Videomarkkinoinnin merkitys kasvaa jatkuvasti alallamme. Videopäällikkö on vastannut tarpeeseemme tuottaa sisältöä nopeasti ja ketterästi. Kasvuyrityksenä arvostamme erityisesti Heimon ymmärrystä joustavuuden ja muuttuvien tarpeiden tärkeydestä.
Nanoksin videosisältöjä varten on kuvattu paljon yrityksen eri asiakaskohteissa ja hyödynnetty viestien välittämiseksi visuaalisesti vaikuttavia ennen-jälkeen-leikkauksia. Videopäällikkö on mahdollistanut sen, että ehdotuksia sopivista kohteista tulee myös muulta henkilöstöltä:
– Työntekijämme tietävät, että meillä on Videopäällikkö käytössä ja osaavat aktiivisesti ehdottaa kohteita kuvattavaksi. Tätä kautta asiakasrajapinnassa toimivat työntekijät kiinnittävät paremmin huomiota potentiaalisiin kuvauskohteisiin.
– Palvelu on mahdollistanut meille ammattimaisen videosisällön tuottamisen joustavasti ja vaivattomasti. Palvelun käyttö on ollut erittäin sujuvaa – meidän tehtäväksemme on jäänyt lähinnä tarpeidemme ja sisällön pääpiirteinen määrittely, viestinnän tarkoitus ja kuvauspaikkojen valinta. Videopäällikkö tukee sisällön suunnittelua aktiivisesti ja tuo esiin omia ideoitaan, mikä on keventänyt markkinoinnin työkuormaa meidän päässämme. Myös projektinhallinta yhteistyössä Videopäällikön kanssa on ollut helppoa ja vaivatonta.
Nanoksi: Näin pääset eroon mustahomeesta
Nanoksi: Silikonisaumojen vaihto
Videopäällikkö on paitsi monipuolistanut Nanoksin markkinointisisältöjä, myös auttanut siinä, että sisällöt vastaavat eri kanavien sisällöllisiä vaatimuksia. Sosiaalisen median ja maksetun mainonnan lisäksi videoita on saatu myös esimerkiksi upotettua artikkeleihin ja muualle verkkosivuille, jolloin asiasisältöä saadaan vahvistettua kuvallisella kerronnalla. Samalla on voitu ottaa myös valokuvia kohteista.
– Olemme tunnistaneet, mitkä videot tuovat erityisesti lisäarvoa viestinnässämme ja missä visuaalisuus parantaa viestin perillemenoa. Sisällöt ovat monipuolistuneet ja tukevat nyt laajemmin eri kanavia ja mainontaa, kun olemme saaneet saaneet käyttöömme selvästi enemmän laadukasta ja monikäyttöistä materiaalia.
– Ajattelen, että Videopäällikö sopii erityisesti sellaisille tiimeille, joilla on kiire omien projektiensa kanssa ja kaipaavat kumppania, jonka kanssa työskentely on helppoa ja voi luottaa kumppanin ymmärtävän asiakkaan markkinoinnin tarpeet.
– Videopäällikkömme on ymmärtänyt tarpeemme nopeasti ja työskentely hänen kanssaan on ollut vaivatonta – yhteinen näkemys on löytynyt helposti ja nopeasti. Valmiit videot ovat yleensä vastanneet odotuksia jo ensiversiolla, mikä on nopeuttanut valmiiden versioiden toimitusta ja kertoo tietysti myös hyvästä suunnittelusta ja yhteistyön toimivuudesta.
Sjöblom kiteyttää palvelusta saadun hyödyn tiiviisti:
– Videopäällikkö on kumppanina tiivis osa tiimiämme, joka on nopeasti ja joustavasti valmiina tuottamaan laadukasta videomateriaalia – juuri silloin ja siten, kuin sitä tarvitaan.
Nanoksi: Referenssivideo
Kiinnostuitko
videotuotannosta?
Haluaisitko jatkaa keskustelua puhelimitse, etäpalaverissa tai vaikkapa lounaan merkeissä?
Ota yhteyttä tai jätä yhteydenottopyyntö oheisen lomakkeen kautta.