Case: Proseduuri
Asiakastarina: Proseduuri X Videopäällikkö
Videopäällikön ja videomarkkinoinnin yhdistelmä on tuonut Proseduurille lisää liidejä ja myyntiä
Proseduuri tarjoaa ERP-toiminnanohjausjärjestelmä- ja taloushallintopuolen ratkaisuja ja asiantuntijapalveluita. Yritys on erikoistunut tukemaan muiden yritysten liiketoimintaa ja helpottamaan ratkaisujen hankkimista IT-puolelle, joka usein koetaan haastavaksi ja raskaaksi. Yrityksen tarjoama Proseduuri Cloud tarjoaa ratkaisut varastonhallintaan, myyntiin ja tuotantoon. Taloushallintopuolelle, kuten konsernitilinpäätösten hoitamiseen Proseduurin katalogista löytyy puolestaan Primavista-taloudensuunnittelujärjestelmä.
Heimon ja Proseduurin yhteistyö käynnistyi projektimuotoisesti referenssivideoiden ja tuote-esittelyvideoiden kautta, mutta paisui pian kattamaan paitsi jatkuvan videotuotannon Videopäällikkö-palvelulla, myös orgaanisen ja maksetun sosiaalisen median markkinoinnin.
– Kiteyttäisin sen kolmeen asiaan, mitä Heimo tuo Proseduurille: tietysti videotuotanto on keskiössä, koska se on Heimon juttu. Me ei itse todellakaan osata tehdä videoita, joten sitä lähdettiin ensiksi katsomaan. Aika äkkiä keksittiin, että niillä videoilla pitäisi tehdäkin jotain, joten siinä kohtaa mukaan tuli myös markkinointi: sekä orgaaninen että mainosten suunnittelu ja -hallinta. Näihin kaikkiin saadaan tällä hetkellä apuja Heimolta, kertoo Proseduurin toimitusjohtaja Sampo Karjalainen.
Videopäällikkö X Proseduuri – Referenssivideo
Ensisijaisesti Proseduuri pyrkii aktiivisella videomarkkinoinnilla myynnin edistämiseen, liidejä myynnin kontaktoitavaksi, kasvattamalla tunnettuutta ja viestimällä ohjelmistoratkaisuista selkeästi ja konkreettisesti.
– Totta kai se liidien hankinta on meillä tärkeä homma. Siinä on koitettu keskittyä siihen, että.se on mahdollisimman helppoa Proseduurille, eli niiden liidien pitäisi tulla pitkälti inboundina. Tähän on saatu todistetusti apuja: enemmän liidejä on syntynyt jatkuvasti ja nyt saatiin vielä orgaaninen some tuohon kokonaisuuteen mukaan. Tätä kautta on tullut ihan kauppojakin: Olisiko tässä puolen tusinaa kauppaa tullut, eikä tätä ole kovin pitkään vielä harjoiteltu, eli ihan hyvä tulos siinä mielessä.
Ennen yhteistyötä Heimon kanssa Proseduuri ei juurikaan hyödyntänyt videoita aktiivisesti, mutta sopivan kumppanin löytyminen on avannut uusia mahdollisuuksia.
– Videotuotannossa itsessään se aktiivisuus on tärkeää: sitä on omassa arjessa aika vaikea huomata, että nyt pitäisi tehdä jostain video tai edes ideoida niitä. Ehkä itselle se isoin tuki on siinä, että mitä vois tehdä. Meidän asiantuntijuus on ihan muualla, ei olla some-maailman ikäisiä ihmisiä niin sanotusti, niin ei ole tullut luontaisesti se oman naaman kuvaaminen. Tykkään kun yhdessä ideoidaan ja mietitään.
Proseduuri hyödyntää videoita somemarkkinoinnin lisäksi myös verkkosivuilla, digitaalisessa myyntialustassa, ja vähitellen myös osana järjestelmien käyttöönottoa.
– Videot voivat olla mainosten ja refe-casejen lisäksi esim. käyttöönottovideoita: me suunnitellaan tällä hetkellä käyttöönoton tehostamista videoiden avulla. Uusia käyttötarkoituksia löytyy jatkuvasti, kun vähän funtsii, että milloin ja missä. Somessa jaetaan usein someklippeinä pienempiä pätkiä videoista. Meillä on myös digitaalinen myyntialusta, johon voidaan upottaa videoita. Kun tulee uusi prospekti, niin voidaan jaella sinne hänelle sopivaa materiaalia. Siellä voidaan seurata, miten ne videot tarttuvat henkilötasolla.
Proseduuri – Primavista-mainosvideo
Proseduuri – Haulbag ERP -somemainos
Proseduurin ja Heimon yhteistyöllä on sen kokonaisvaltaisuuden ansiosta hyvin selkeät ja konkreettiset tavoitteet. Myös tuloksia on saatu:
– Mitattavia tuloksia ovat verkkosivukävijät, eli ketkä meidän sivuille eksyvät mainosten tai orgaanisten reittien kautta: on noin tuplattu se määrä. Toinen iso mittari on liidien määrä, siitä voisi sanoa, että aikaisemmin ei esim. Metan kanavista tullut yhtään liidiä. Nyt niitä tulee pari kuukaudessa, mikä on ihan ok-tahti tällä hetkellä, varsinkin kun on pidetty aika pienellä se mainonnan budjetti.
– Orgaaninen puoli on aika uusi juttu, joten siitä on vielä vaikea sanoa, mutta näyttäisi että se on lisännyt kävijämäärää niihin kanaviin.
Karjalainen näkee Videopäällikkö-markkinointiyhteistyön myös auttaneen Proseduurin oman viestin kirkastamisessa ja selkeyttämisessä:
– Ainakin ihan hauskoja videoita on saatu, ja kuten sanottua niin muutama kauppa, se on se mitä pitkällä tähtäimellä haetaan. Ja tietysti näkyvyyttä ja brändi-ilmettä, on pikkuisen kehitetty yhdessä sitä, mikä se viesti on. Totta kai viesti lähtee meiltä, mutta kun sitä sparraa, niin se kehittyy ja elävöityy pikkuisen.
Proseduurilla on arvostettu määrätietoisen, kokonaisvaltaisen ja suunnitelmallisen kumppanuuden lisäksi myös Heimon palvelun joustavuutta: Yrityksen arjessa tilanteet voivat muuttua nopeasti, ja Videopäällikön avulla niihin pystytään reagoimaan jouhevasti.
– Riittävän joustava palvelu. Varmasti voitaisi tehdä vielä nykyistäkin nopeammin ja enemmän, mutta täällä meillä asioiden eteneminen välillä kestää. Se on reilua, että yhdessä kohtaa voidaan tehdä vähän enemmän ja toisessa on vähän rauhallisempaa, se tukee tällaisen pienemmän yrityksen liiketoimintaa hyvin, kun ei ehditä koko ajan olemaan tuotannoissa mukana.
Karjalainen suosittelee Videopäällikköä ja Heimoa kumppaniksi B2B-viestintään erityisesti yrityksille, jotka kaipaavat kokonaisvaltaiseen palveluun kykenevää palveluntarjoajaa.
– Suositella voi mielestäni kaikille yrityksille, jotka haluavat viestiä toisille yrityksille. Ja sitten jos hakee apuria videotuotantoon ja sitten myös siihen, että miten niitä videoita hyödynnetään, ikään kuin A:sta Ö:hön. Se palvelussa on hyvää, ettei tulla vaan kuvaamaan, vaan ensin suunnitellaan, että mitä kuvataan, miksi kuvataan ja mihin tarkoitukseen, ja sitten vielä viedään se sinne alustalle.
Proseduuri X CSC – Referenssivideo
Kiinnostuitko
videotuotannosta?
Haluaisitko jatkaa keskustelua puhelimitse, etäpalaverissa tai vaikkapa lounaan merkeissä?
Ota yhteyttä tai jätä yhteydenottopyyntö oheisen lomakkeen kautta.